“У вријеме оно, устаде Марија и оде журно у град јудејски у крају брдовитом, и уђе у Захаријин дом и поздрави Јелисавету. Кад Јелисавета чу поздрав Маријин, заигра дијете у утроби њеној. А Јелисавета се испуни Духа Светога па узвикну громко и рече: ‘Благословена си ти међу женама, и благолсвовен је плод утробе твоје! И како то,  (πόθεν, буквално, откуд) да се ово деси мени, да ми дође мати Господа мојега?’” (Лк 1: 39-43)

Gaudi Oвај радосни сусрет две пријатељице, младе Марије, Преблагословене Дјеве, и њене доста старије рођаке Јелисавете, мајке Јована Крститеља, се дешава одмах након Благовести, одмах након посете Архангела Гаврила Марији кад је дала Свој пристанак да постане Мајка Божија. Она ту новост не задржава за Себе, него одлази „журно“ да је саопшти (не Јосифу!) већ једној другој жени, Јелисавети. Али Јелисавети, која у том моементу такође ишчекује дете, и не мора да се каже шта се са Маријом збило. Она одмах зна “испуњена Духом Светим,” и постаје прва жена која препознаје Марију, своју младу пријатељицу, као Благословену међу женама и као “мати Господа мога.”

Свети Дух доноси радост и узајамно почаствовање овом пријаетљству. Он упућује Преблагословену Дјеву да „журно“ подели своју радост са Јелисаветом, а  Он отвара и Јелисаветино срце да види своју младу пријатељицу онаквом каква она јесте, и да се с њом зарадује.

Док прослављамо празник Покрова Мајке Божије,  ја се подсећам да треба да пустим благодат Духа Светога у своја пријатељства. Његовом благодаћу ја постајем способна да делим своје радости и туге са својим пријатељима, и Његовом благодаћу се отвара моје срце да ја видим и поделим њихове. Данас ја допуштам Њој, Благодатној, да буде мој узор и водич у облагодаћеном пријаетељству.  “Благословена си ти међу женама,” захвално се ја данас обраћам Њој, јер она долази “журно” и заиста јесте “међу” нама, када се отворимо за Њено облагодаћено пријатељство.

Кафа са сестром Васом, превод: Живе речи утехе
