Купљени сте скупо; не будите робови људима. (1Кор. 7,23)

Gaudi Oвде св. Павле говори о грађанским дужностима робова и слободњака у контексту свог времена, у ком је ропство било законски признато. Али он користи овај контекст како би нагласио ослобађајућу „услужност“ коју сваки хришћанин прихвата будући „купљен“ потпуним саможртвовањем Исуса Христа, Који је пролио Своју крв на крсту ради свих нас. Када прихватим Христа и живот у Њему, Који је потпуно прихватио моју људску природу и прожео је Светим Духом, чија ме благодат управља према Својим побудама и законима. Ово је једна од најузбудљивих страна хришћанског живота: заједничарење у слободи Духа, омогућено заједничарењем у ослобођеној (од греха, прим. прев.) људској природи Христовог Тела. Он ме ослобађа од тираније човекоугодништва.

У човекоугодништво неизбежно падам кад год престајем да водим богоцентрични живот, кад ми важније постане људско мишљење. Кад год добијем грозничаву жељу за задовољством тада надахнуће налазим у страху, добитку, лажним обавезама, жељи да будем виђена и прихваћена, и тако даље. Све ово је „само људско“ и разумљиво ван Бога, без Његовог Духа. Сматрам да је то немогуће избећи без Његове помоћи.

Зато се данас молим да ме води Он, а не моје сопствене замисли. Зато што знам да нам се драге воље даје када (Га) тражимо, као што и ми својој деци драге воље дајемо оно што траже, под условом да је то добро и корисно: Када дакле ви, зли будући, умијете добре даре давати дјеци својој, колико ће више Отац ваш небески дати Духа Светога онима који ишту од њега? (Лк. 11,13)

Извор

Превод: Живе речи утехе

