„Он је центар живота и покреће живот…“

Gaudi Sвети Нил је један од твораца Исусове молитве, каже Отац Тадеј. Она у свом изворном облику гласи: „Господе Исусе Христе, Сине и Речи Божија, Богомајке ради, помилује ме грешног (грешну) „. Монаси су током векова скраћивали молитву до њеног краћег облика: „Господе помилуј ме!“ Ту молитву треба у себи без престанка да понављамо, јер се онда сила Божија усељава у нас, а зла сила бежи.

Ми смо дужни за све да се молимо, али ако хоћемо специјално да се заузмемо за неког, онда морамо да понесемо и његов терет. Ако можемо да носимо. Јер ако хоћемо да заробљенике ослобађамо, они који држе душе заробљеника у својој власти, они се после на нас окрећу. И онда ти ћеш имати тешкоћа великих. Ако ти можеш да носиш, али ми не можемо ни своје да носимо. Не можемо ни своје да носимо, а камоли туђе. Немамо снаге ми. Ти непријатељи који држе у власти, с ким се бориш, с каквим се начином бориш. Они после на тебе наваљују, да немаш мира ни покоја. Зато треба јака молитва.

Свети Серафим Саровски, молио се за једну породицу, која му је редовно доносила свеће, јер је он живео у пустињи. Па је то користио ноћу да чита. Усрдно се молио, па је имао искушења, и на крају крајева, оставили су му живу рану на леђима коју је носио целог живота. То није лака ствар. Не можемо ни своје да носимо, једини је Господ који може да носи све. Он је носач. Ми се молимо за све. Али ако хоћеш специјално да узмеш терет на себе за њих. Мада смо ми, наравно дужни да се молимо за ближње и све. Говорим, ако се специјално прихватимо за некога. Мени се то десило двапут у животу. Тада сам прилично настрадао. Али ме је Господ сачувао. Милост Божија. Тако је требало да буде, јер не бих могао другачије да схватим.

фото

